Maaike schrijft op Cas-Ruub Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Een week terug 1: Vakantie bij landal

Een aantal maanden geleden publiceerde ik wekelijks een dagboekje over de afgelopen week. Daar is op een gegeven moment het ritme uit geraakt en deed ik dat niet meer. De afgelopen week waren we op vakantie bij landal en kreeg ik zin om dit weer op te pakken. Hoe dit op lange termijn vorm krijgt weet ik nog niet, maar voor nu, lees je mee met de afgelopen week?

Maandag

Een rommelige dag vandaag. We gaan op vakantie bij landal Elsgraven. Lekker een weekje naar een huisje in de buurt van Almelo. Maar voordat we weg kunnen moeten we nog een hoop inpakken en willen we het huis netjes achterlaten. Druk bezig dus terwijl we ook de kinderen bezig houden.

Na de lunch vertrekken we en met een omweg komen we rond 3 uur aan bij landal Elsgraven. We hebben een mooi huisje met uitzicht over de velden, maar wel een heel open tuin. Niet heel handig met Ruub die toch altijd graag de wereld ontdekt. Ook de open trap is niet ideaal, maar met een stoel er voor werkt het wel. Cas is helemaal blij met de tv op zijn kamer. Ik ga nog even met de jongens naar een speeltuintje op het park, zodat M rustig even alles een beetje kan inrichten.

Maaike schrijft op IMG_20180507_153912_533 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Die avond halen we patat en hebben een wat onrustige avond en nacht met kinderen die moeten wennen aan de vreemde omgeving. De vakantie is begonnen!

Dinsdag

Ruub is erg moe en vroeg wakker. Om 9 uur besluit ik dat hij toch echt nog even naar bed moet, dus Cas en M gaan zonder ons de dieren op het park voeren. Nadat Ruub wakker is is het tijd voor boodschappen en we spelen lekker met water in de tuin. Veel buiten, want het is erg warm. In de avond drinken we heerlijk rose in de tuin met een fijn uitzicht.

Maaike schrijft op IMG_20180508_192458_039 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Dit is ook de dag dat mijn blog 1 jaar bestaat en er maar liefst 2 winacties online komen. Een voor een wasbare luier en de ander voor een erg leuk boek. Je kan nog net een dagje meedoen!

Woensdag

Vandaag willen we er meer op uit een besluiten we naar het kukelnest in Goor te gaan. Een erg leuke speeltuin en kinderboerderij hier in de buurt. Toch fijn die folders bij de receptie. We krijgen deze week er leuke ideeën door om te doen. Ik vind het een heerlijk terrein waar de kinderen het prima naar hun zin hebben. Wel is het erg jammer dat de koffie echt niet lekker is.

Maaike schrijft op IMG_20180509_132815_932 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Donderdag

Vandaag besluiten we in Haaksbergen naar het buurtspoormuseum te gaan. Hier kan je met een oude stoomtrein naar Boekelo gaan, het ouderwetse station bekijken en er zijn wat kleine activiteiten. Wij hebben de eerste trein en zitten op de heenweg helemaal voorin de trein. Cas en Ruub vinden het mooi, maar ook spannend.

Maaike schrijft op DSC_0054 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug
Maaike schrijft op DSC_0079 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug
Maaike schrijft op DSC_0078 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Verder ga ik ’s middags met Cas alleen even zwemmen in het zwembad op het park, maar dat blijkt echt heel klein te zijn  en Cas mist toch echt de glijbaan. Het was leuk om even samen te spelen, maar dit is toch wel zonde.

Vrijdag

We hadden naast bovenstaande activiteiten nog een folder gevonden, in dit geval van Erve Brooks. Een boerderij waar je kan spelen, een avonturen- en blote voetenpad kunt lopen, een museumboerderij kan bekijken en pannenkoeken kunt eten. Vandaag zijn we er vooral aan het spelen en eten een echt heerlijke pannenkoek. Ik heb zelden zo’n goede met ook goed spek op. Het terrein is ook heel erg mooi en we vinden dit echt een fijne plek om naar toe te gaan. De jongens vermaken zich ook geweldig!

Maaike schrijft op DSC_0117 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

In de avond zet ik de sauna aan in ons huisje en geniet ik lekker van de warmte daarin. Fijne afsluiter van de dag.

Zaterdag

Op zaterdag besluiten we terug te gaan naar Erve Brooks. We hadden het blote voetenpad niet gelopen, omdat Cas meestal heel erg moeilijk doet over zijn schoenen uit buiten. Vrijdag had hij juist daar een hele tijd wel op blote voeten gelopen. We hebben aan hem voorgelegd of hij het hier wel wilde proberen en hij zei ja.

Helaas blijkt het in de praktijk geen groot succes. Zodra we het droge zand af komen vindt hij het niet echt leuk meer, zeker niet toen zijn voeten nat werden. Op het gras gaat het wel, maar toch. Ruub vindt het daarentegen helemaal prima en alles wat hij kan loopt hij heerlijk te struinen. Die is dus ook nat en vies aan het einde.
Na het blote voetenpad spelen we nog even in de speeltuin en gaan dan lekker in ons huisje lunchen. Het is even mooi geweest.

Wel spelen we ’s middags nog lekker in de tuin en geeft Cas de plantjes water.

Maaike schrijft op DSC_0130 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug
Maaike schrijft op DSC_0144 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug
Maaike schrijft op IMG_20180512_161856_280 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Zondag

Moederdag vandaag, ik word op bed wakker gemaakt met 2 lieve cadeautjes van mijn kinderen. Daarna krijg ik een gepocheerd eitje bij mijn ontbijt. Heerlijk en meer dan genoeg aandacht er voor. Het hoeft van mij ook niet groter dan dit. Zo is het leuk.In de ochtend gaan we lekker zwemmen in een groter zwembad, want het zwembad op het park viel toch iets teveel tegen. De kinderen vinden het geweldig en wij genieten ook. Daarna lekker lunchen en even rustig op de bank of in bed (Ruub) bijkomen.

Maaike schrijft op DSC_0145 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug
Maaike schrijft op DSC_0146 Een week terug 1: Vakantie bij landal Er op uit Lifestyle  een week terug

Eind van de middag pakken we alvast de meeste spullen in zodat we maandagochtend niet teveel werk hebben. De vakantie is weer bijna voorbij. Een heerlijke week gehad deze vakantie bij landal, het is een mooi park, maar de faciliteiten zijn matig. Op zich prima, maar minder geschikt als andere parken. Als ik nog een keer zou kiezen zou ik of een park kiezen met meer faciliteiten of juist een huisje buiten een park. Dan heb je meer de voor- of nadelen van beide situaties, dit is het net niet.

Een week terug is in dit geval wel een heerlijke vakantieweek geweest. Prachtig weer, veel leuke dingen gedaan en we hebben echt genoten. Nu weer terug naar het normale leven. Hoe was jullie week, ook zo van het lekkere weer genoten? Wat vinden jullie van een vakantie bij landal?